Zaledwie 5,0% respondentów słyszało o Internetowym Koncie Pacjenta
i jednocześnie wie, do czego ono służy
Respondenci zostali poproszeni o odpowiedź na pytanie Czy słyszałeś/aś o Internetowym Koncie Pacjenta, a jeżeli tak, do czego Twoim zdaniem służy? Okazuje się, że tylko 27,3% ankietowanych stwierdziło, że słyszało o IKP.
Respondenci, którzy potwierdzili znajomość IKP, wskazywali do czego ich zdaniem służy obecnie owe konto. W przedstawionej im kafeterii znalazły się zarówno odpowiedzi prawidłowe (6 opcji) jak i fałszywe (5 opcji). Ponad połowa badanych wskazała błędne odpowiedzi: „Mogę sprawdzić wyniki swoich badań” oraz „Mogę w ten sposób zarejestrować się do lekarza”. Odpowiedzi prawidłowe, na które wskazało najwięcej respondentów to: „Mogę w ten sposób dostać niezbędne recepty do kontynuacji mojego leczenie bez konieczności wizyty u lekarza”, „Są tam informacje o wystawionych dla mnie receptach” oraz „Są tam informacje o wystawionych dla mnie skierowaniach”.
Spośród ankietowanych, którzy słyszeli o Internetowe Konto Pacjenta, 4,8% z nich przyznało, że nie wie do czego dokładnie służy IKP.
Fałszywe opcje zostały zaznaczone kolorem czerwonym, zaś poprawne zielonym.
Badanie zostało zrealizowane przez agencję badawczą BioStat w dniach 22-25.03.2019 na reprezentatywnej próbie badawczej obejmującej 1000 respondentów. Pomiar zrealizowano przy wykorzystaniu internetowego Panelu Badanie Opinii.
Realizacja badania:
2019.04.03
Próba badawcza:
Ogólnopolska, n = 1000
Dr Monika Jaremków
Dyrektor ds. B+R
Tel.: (+48) 534 702 007
badania@biostat.com.pl