Aktualności

BioStat® Centrum
Badawczo-Rozwojowe

2025 2024 2023 2022 2021 starsze
6 mln odbiorców serwisów medycznych Medfile i HaloDoctor
08
Styczeń
2025
6 mln odbiorców serwisów medycznych Medfile i HaloDoctor
Prawie 6 milionów unikalnych użytkowników odwiedziło wydawane przez Biostat serwisy zdrowotne Med...
24
February
2015
24
Luty
2015

Wyniki ewaluacji projektu "Specjalne szkolnictwo zawodowe wobec technologii informatycznych"

Wyniki ewaluacji projektu "Specjalne szkolnictwo zawodowe wobec technologii informatycznych"

Przedstawienie wniosków badania ewaluacyjnego części projektu "Specjalne szkolnictwo zawodowe wobec technologii informatycznych".

Zakończyliśmy badanie ewaluacyjne części projektu „Specjalne szkolnictwo zawodowe wobec technologii informatycznych”, realizowanego w województwie zachodniopomorskim w latach 2012-2015.

Ewaluowaliśmy produkt składający się z 4 elementów (programy szkoleniowe dla nauczycieli, podręcznik metodyczny, metodologia tworzenia treści multimedialnych, multimedialna platforma kształcenia) mających na celu opracowanie, przetestowanie oraz upowszechnienie i wprowadzenie do polityki rozwoju innowacyjnego modelu dostosowywania treści multimedialnych do percepcji osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim na potrzeby kształcenia zawodowego.

W ramach tego badania odnieśliśmy się do opinii następujących grup:

  • nauczyciele uczestniczący w testowaniu narzędzi,
  • uczniowie testujący narzędzia,
  • dyrektorzy szkół zawodowych, w których uczą się osoby niepełnosprawne w stopniu lekkim,
  • przedstawiciele Zespołu Projektowego,
  • ekspert w zakresie stosowania eyetrackingu,
  • ekspert w zakresie szkolnictwa i kształcenia zawodowego,
  • pracodawcy którzy byli użytkownikami platformy multimedialnej,
  • uczniowie nie uczestniczący w testowaniu produktu opracowanego w ramach projektu.

Do najważniejszych wniosków z tego badania zaliczamy następujące:

  1. Obecnie stosowane metody kształcenia uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim nie są do końca trafne i efektywne;
  2. Wszystkie grupy, które wzięły udział w badaniu wskazywały na występowanie potrzeby w zakresie udoskonalenia oraz unowocześnienia metod kształcenia zawodowego skierowanego do osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim;
  3. Uczniowie niepełnosprawni najlepsze efekty osiągają podczas nauki praktycznej, w sytuacji, w której mogą pracować nad danym zagadnieniem, sprawdzić coś samemu poprzez doświadczenie;
  4. W efekcie uczestnictwa w Projekcie, w badanej grupie zaobserwowano wzrost zainteresowania tematami zajęć oraz zwiększoną uwagę uczniów na lekcjach;
  5. W opinii nauczycieli i ekspertów uczniowie, którzy korzystają z multimedialnych materiałów, mogą nauczyć się więcej, przez co ich szanse na znalezienie pracy rosną;
  6. Zwiększenie popularności opracowanego produktu może opierać się, zdaniem badanych, o kampanie informacyjne dotyczące wsparcia osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim, a także włączenie w działania promocyjne szkół, które zdecydują się wdrożyć opracowane rozwiązanie. Zdaniem większości badanych, kampania informacyjna powinna, w miarę możliwości, zostać oparta o tradycyjne media.

Więcej informacji na temat projektu znaleźć można na poświęcionej mu stronie.

Zobacz podobne
Badanie ewaluacyjne dla Rządowego Centrum Legislacji Badanie ewaluacyjne dla Rządowego Centrum Legislacji
Rozpoczęliśmy badanie ewaluacyjne zlecone przez Rządowe Centrum Legislacji. Dotyczy ono projektu "Doskonal...
Współpraca z Pracodawcami RP Współpraca z Pracodawcami RP
Podjęliśmy współpracę z najstarszą organizacją pracodawców w Polsce - Pracodawcy RP. Naszym zadaniem by...
Kilkuetapowy projekt badawczy dla LGD Stowarzyszenie Kraina św. Anny
Z przyjemnością informujemy o zakończeniu projektu badawczego realizowanego na zlecenie Lokalnej Grupy Działania Stow...
Ocena Narzędzia Pomiaru Wartości Kapitału Ludzkiego PARP Ocena Narzędzia Pomiaru Wartości Kapitału Ludzkiego PARP
W ramach współpracy z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości przeprowadziliśmy badanie ewaluacyjne innowacy...