Badania fokusowe
Kompleksowa realizacja FGI
Badania fokusowe .
Zogniskowane wywiady grupowe (badania fokusowe FGI - Focus Group Interview) to dyskusja prowadzona
przez moderatora w grupie celowo dobranych osób (najlepsze efekty daje badanie w grupie min. 6, maks.
12 osób). Dyskusja jest skoncentrowana wokół określonego tematu bądź kilku tematów.
Wywiady grupowe sprawdzają się zarówno w badaniach marketingowych, badaniach rynku, opinii,
jak i w badaniach społecznych, czy ewaluacjach. Zaletą zogniskowanych wywiadów grupowych jest
krótki czas pozyskiwania informacji, a także możliwość obserwacji dynamiki postaw respondentów
oraz interakcji występujących pomiędzy nimi. Można wskazać różne typy zogniskowanych dyskusji grupowych:
- Grupy rozszerzone – trwające ponad 2 godziny;
- Mini grupy – uczestniczy w nich od 5 do 6 uczestników, dzięki czemu mają więcej czasu na wypowiedź i silniej mogą angażować się w dyskusję;
- Grupy eksperckie – uczestniczą w nich eksperci i specjaliści w danej dziedzinie;
- Grupy kreatywne – badanie skupiające się na realizacji twórczych zadań lub rozwiązywaniu problemu. W badaniach wykorzystuje się wiele technik mających na celu pobudzenie kreatywności i osiągnięcia synergii współdziałania uczestników badania, najczęściej bazując na metodach inwentycznych i rozbudowanej heurystyce.
Dlaczego warto z nami współpracować .
- Doświadczenie – Dzięki 15-letniemu doświadczeniu w kompleksowej realizacji badań, jesteśmy w stanie zagwarantować najwyższą jakość i profesjonalizm w realizacji projektów badawczych;
- Nowoczesne wnętrze – Przytulne i komfortowa sala fokusowa, pozwalająca na realizację najbardziej złożonych badań fokusowych w komfortowych warunkach;
- Zaawansowany sprzęt – Umożliwiamy naszym klientom nagrywanie przeprowadzonych badań, jak i streaming online z ich realizacji;
- Doskonała lokalizacja – Jako jedyni oferujemy profesjonalną salę fokusową w aglomeracji rybnickiej i miastach ościennych;
- Zaplecze socjalne – Udostępniamy rozbudowane zaplecze socjalne pozwalające na realizację badania w wygodnych warunkach;
- Elastyczność – Dostosujemy salę fokusową i godziny wynajęcia do Twoich potrzeb.
- Zrozumienie preferencji, opinii i zachowań;
- Uzyskanie wiedzy na temat percepcji zjawisk, działań;
- Generowanie nowych pomysłów;
- Rozwijanie twórczych koncepcji i oceny pomysłów;
- Uzyskiwanie informacji na temat możliwych reakcji na konkretne działania.
- Przygotowanie materiałów, scenariusza;
- Rekrutacja uczestników, wynagrodzenie dla uczestników;
- Przeprowadzenie wywiadu/wywiadów;
- Transkrypcja, analiza wyników
- Opracowanie raportu.
Cennik badań fokusowych .
Wynajęcie sali na 1 badanie FGI | 400 zł (do 2h, do 8 uczestników) |
Wynajęcie sali na 2 badanie FGI | 390zł (do 2h, do 8 uczestników) |
Streaming | 100 zł netto |
Kompleksowe przeprowadzenie badania FGI | Od 4.500 zł netto |
Raport z przeprowadzonego badania FGI | Od 1.200 zł netto |
Poznaj nasze doświadczenie – Case Study .
Dla naszego klienta z branży farmaceutycznej przeprowadziliśmy badanie fokusowe w celu uzyskania
opinii na temat planów kampanii reklamowej z okazji jubileuszu działalności, wprowadzenia nowego
produktu na rynek oraz z okazji promowania marki w środkach masowego przekazu. Łącznie w realizowanym
projekcie, przeprowadzono trzy zogniskowane wywiady grupowe (FGI). Zostały one przeprowadzone
w grupie docelowej klienta, w skład której wchodzą osoby powyżej 50 roku życia.
W zrealizowanym zogniskowanym wywiadzie grupowym (FGI) nasz klient uzyskał m.in. następujące wnioski badawcze:
- Tylko nieliczna część respondentów potrafiła spontanicznie, czyli bez podpowiedzi wymienić jakikolwiek lek oferowany przez naszego strategicznego klienta;
- Uczestnicy stwierdzili, że decyzja o rozpoczęciu leczenia związana jest z wystąpieniem danych dolegliwości, które ograniczają osobę;
- Grupa docelowa była bardziej podatna na przekaz o charakterze emocjonalnym niż informacyjny;
- Większa część uczestników badania FGI stwierdziła, że telewizję ogląda codziennie w godzinach wieczornych i nocnych. Najczęściej oglądanymi kanałami telewizyjnymi były TVN i Polsat;
- Uczestnicy badania pozyskiwali informacje z reklamy lub lekarza/farmaceuty nie poszukując tych informacji samodzielnie;
- Jednocześnie grupa docelowa nie zwracała nadmiernej uwagi, czy w reklamie występuje znana postać.
Najczęściej zadawane pytania.
- Świadomość marki,
- Zachowania konsumentów,
- Preferencje zakupowe,
- Satysfakcje zakupowe,
- Lojalność wobec marki.
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ każde badanie jest inne. Wszystko zależy od ilości osób, stopnia skomplikowania badania, czy dodatkowo zleconej analizy wyników. Czas takiego badania może zatem trwać od kilku do kilkunastu dni.