Badania fokusowe

Kompleksowa realizacja FGI

Badania fokusowe .

Zogniskowane wywiady grupowe (badania fokusowe FGI - Focus Group Interview) to dyskusja prowadzona przez moderatora w grupie celowo dobranych osób (najlepsze efekty daje badanie w grupie min. 6, maks. 12 osób). Dyskusja jest skoncentrowana wokół określonego tematu bądź kilku tematów.

Wywiady grupowe sprawdzają się zarówno w badaniach marketingowych, badaniach rynku, opinii, jak i w badaniach społecznych, czy ewaluacjach. Zaletą zogniskowanych wywiadów grupowych jest krótki czas pozyskiwania informacji, a także możliwość obserwacji dynamiki postaw respondentów oraz interakcji występujących pomiędzy nimi. Można wskazać różne typy zogniskowanych dyskusji grupowych:

  • Grupy rozszerzone – trwające ponad 2 godziny;
  • Mini grupy – uczestniczy w nich od 5 do 6 uczestników, dzięki czemu mają więcej czasu na wypowiedź i silniej mogą angażować się w dyskusję;
  • Grupy eksperckie – uczestniczą w nich eksperci i specjaliści w danej dziedzinie;
  • Grupy kreatywne – badanie skupiające się na realizacji twórczych zadań lub rozwiązywaniu problemu. W badaniach wykorzystuje się wiele technik mających na celu pobudzenie kreatywności i osiągnięcia synergii współdziałania uczestników badania, najczęściej bazując na metodach inwentycznych i rozbudowanej heurystyce.

Dlaczego warto z nami współpracować .

  • Doświadczenie – Dzięki 15-letniemu doświadczeniu w kompleksowej realizacji badań, jesteśmy w stanie zagwarantować najwyższą jakość i profesjonalizm w realizacji projektów badawczych;
  • Nowoczesne wnętrze – Przytulne i komfortowa sala fokusowa, pozwalająca na realizację najbardziej złożonych badań fokusowych w komfortowych warunkach;
  • Zaawansowany sprzęt – Umożliwiamy naszym klientom nagrywanie przeprowadzonych badań, jak i streaming online z ich realizacji;
  • Doskonała lokalizacja – Jako jedyni oferujemy profesjonalną salę fokusową w aglomeracji rybnickiej i miastach ościennych;
  • Zaplecze socjalne – Udostępniamy rozbudowane zaplecze socjalne pozwalające na realizację badania w wygodnych warunkach;
  • Elastyczność – Dostosujemy salę fokusową i godziny wynajęcia do Twoich potrzeb.
Podstawowe zastosowania metody badania FGI:
  • Zrozumienie preferencji, opinii i zachowań;
  • Uzyskanie wiedzy na temat percepcji zjawisk, działań;
  • Generowanie nowych pomysłów;
  • Rozwijanie twórczych koncepcji i oceny pomysłów;
  • Uzyskiwanie informacji na temat możliwych reakcji na konkretne działania.
Biostat oferuje kompleksową obsługę badania tą metodą. Etapy projektu.
  • Przygotowanie materiałów, scenariusza;
  • Rekrutacja uczestników, wynagrodzenie dla uczestników;
  • Przeprowadzenie wywiadu/wywiadów;
  • Transkrypcja, analiza wyników
  • Opracowanie raportu.
Prowadzimy badania fokusowe na terenie całego kraju. Posiadamy również własną salę fokusową zlokalizowaną na Śląsku. Realizujemy zarówno tradycyjne FGI, jak również badania fokusowe z transmisją on-line do siedziby klienta.

Cennik badań fokusowych .

Wynajęcie sali na 1 badanie FGI 400 zł (do 2h, do 8 uczestników)
Wynajęcie sali na 2 badanie FGI 390zł (do 2h, do 8 uczestników)
Streaming 100 zł netto
Kompleksowe przeprowadzenie badania FGI Od 4.500 zł netto
Raport z przeprowadzonego badania FGI Od 1.200 zł netto

Poznaj nasze doświadczenie – Case Study .

Dla naszego klienta z branży farmaceutycznej przeprowadziliśmy badanie fokusowe w celu uzyskania opinii na temat planów kampanii reklamowej z okazji jubileuszu działalności, wprowadzenia nowego produktu na rynek oraz z okazji promowania marki w środkach masowego przekazu. Łącznie w realizowanym projekcie, przeprowadzono trzy zogniskowane wywiady grupowe (FGI). Zostały one przeprowadzone w grupie docelowej klienta, w skład której wchodzą osoby powyżej 50 roku życia.

W zrealizowanym zogniskowanym wywiadzie grupowym (FGI) nasz klient uzyskał m.in. następujące wnioski badawcze:

  • Tylko nieliczna część respondentów potrafiła spontanicznie, czyli bez podpowiedzi wymienić jakikolwiek lek oferowany przez naszego strategicznego klienta;
  • Uczestnicy stwierdzili, że decyzja o rozpoczęciu leczenia związana jest z wystąpieniem danych dolegliwości, które ograniczają osobę;
  • Grupa docelowa była bardziej podatna na przekaz o charakterze emocjonalnym niż informacyjny;
  • Większa część uczestników badania FGI stwierdziła, że telewizję ogląda codziennie w godzinach wieczornych i nocnych. Najczęściej oglądanymi kanałami telewizyjnymi były TVN i Polsat;
  • Uczestnicy badania pozyskiwali informacje z reklamy lub lekarza/farmaceuty nie poszukując tych informacji samodzielnie;
  • Jednocześnie grupa docelowa nie zwracała nadmiernej uwagi, czy w reklamie występuje znana postać.

Najczęściej zadawane pytania.

Jaką tematykę badań, bardzo często zajmują się specjaliści w Biostacie?
Wszystko zależy od aktualnie opracowanego projektu badawczego. Nasi badacze mają jednak bardzo często do czynienia z szeroko rozumianymi badaniami marki oraz konsumentów. Zajmują się szczególnie takimi tematami, jak:
 
  • Świadomość marki,
  • Zachowania konsumentów, 
  • Preferencje zakupowe,
  • Satysfakcje zakupowe, 
  • Lojalność wobec marki.
 
Jak prawidłowo przygotować się do spotkań z uczestnikami podczas przyprowadzania badań fokusowych?
W 1 kolejności należy określić wielkość grupy (z ilu członków będzie się składać), użytkownicy powinni być bardzo szczegółowo dobrani do grupy docelowej. Ważne, aby podczas dobierania uczestników badania ściśle trzymać się z góry założonych kryteria. 
 
Następnie należy zaplanować ilość oraz długość planowanych sesji. Czasami może się zdażyć, że aby uzyskać jak najlepsze wyniki konieczne będą nawet 4 spotkania.
Ile czasu trwa realizacja badania fokusowego w firmie Biostat?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ każde badanie jest inne. Wszystko zależy od ilości osób, stopnia skomplikowania badania, czy dodatkowo zleconej analizy  wyników. Czas takiego badania może zatem trwać od kilku do kilkunastu dni. 

Jakie cechy wyróżniają specjalistów Biostatu na tle konkurencji?
Nasza firma znajduje się na rynku od ponad 15 lat, dlatego pracownicy mają wieloletnie doświadczenie zawodowe w pracy nad badaniami o najróżniejszej tematyce. Eksperci do każdego nowego zadania podchodzą w sposób indywidualny, a raporty oraz analizy uzyskanych danych prowadzone są w ekspresowym tempie. 
 
Profesjonalizm, pracowitość oraz chęć niesienia pomocy klientom, to z pewnością największe zalety naszych badaczy.
Kontakt Kontakt Kontakt Kontakt Kontakt
Monika Jaremków
Dr Monika Jaremków
Dyrektor ds. B+R
Zadzwoń do nas Napisz