Agencja badawcza | Jak powinna przebiegać współpraca z agencją badawczą?
Stoisz właśnie przed zadaniem dokonania wyboru podmiotu, któremu powierzysz realizację badania marketingowego lub analizy rynku? Pamiętaj, że tylko profesjonalna agencja, dysponująca doświadczonym zespołem ekspertów, będzie w stanie dostarczyć Ci wiarygodnych informacji. Ich wykorzystanie będzie mogło przełożyć się następnie na realne korzyści biznesowe. Dowiedz się zatem, na jakie czynniki warto zwracać uwagę, aby nie żałować podjętej decyzji. Poznaj również zasady prawidłowej współpracy.
Kwalifikacje zespołu badawczego
Najważniejszym zasobem każdej firmy są oczywiście ludzie. Nie inaczej wygląda sprawa w przypadku branży market research. Agencja badawcza powinna wykazać, że zatrudnieni przez nią pracownicy posiadają odpowiednie wykształcenie i doświadczenie, pomocne w realizacji projektów badawczo-analitycznych.
Firma zajmująca się badaniami rynku powinna zatrudniać specjalistów m.in. z zakresu:
-
nauk społecznych,
-
ekonomii i finansów
-
statystyki, ekonometrii i matematyki stosowanej,
-
programowania aplikacji IT,
-
koordynowania badań terenowych.
Tylko tak wszechstronny zespół jest w stanie zagwarantować wysoką jakość badania, z jednoczesnym zachowaniem stosunkowo krótkich terminów realizacji. Poproś więc koniecznie o udostępnienie dokumentów potwierdzających kwalifikacje i doświadczenie zatrudnionego zespołu. Wówczas będziesz mógł być pewien, że nie podejmujesz współpracy z przypadkową firmą.
Założenia metodologiczne
Dowiedz się, jaką koncepcję na realizację projektu dla Twojej firmy ma firma badawcza. Zwróć się z prośbą o przedstawienie w ofercie szczegółowych założeń metodologicznych do agencji badawczej.
Powinny one obejmować m.in.:
-
przedmiot badania;
-
listę pytań badawczych;
-
zaproponowane metody oraz techniki badawcze – wraz z uzasadnieniem wyboru;
-
dobór próby badawczej – reprezentatywnej w przypadku badań ilościowych;
-
opis sposobu realizacji badania oraz planowanych do wykorzystania zasobów;
-
plan dotyczący koordynacji procesu badawczego oraz kontroli jego jakości;
-
opis czynników ryzyka w realizacji projektu oraz zaproponowanie sposobów przeciwdziałania im;
-
plan dotyczący raportowania Zamawiającemu cząstkowych rezultatów podjętych prac;
-
kształt raportu końcowego z badań.
Etapy współpracy
Pierwsze wrażenie.
-
Kompetencje miękkie
-
Dokładność odpowiedzi
Specjalizacja.
-
Doświadczenie
-
Uznani eksperci
Brief badawczy.
-
Przedstawienie specyfiki badania
-
Wskazanie celów badawczych
Harmonogram.
-
Atrakcyjny deadline
-
Ścisła realizacja harmonogramu
Warianty wyceny.
-
Różne metody badawcze
-
Różne wielkości próby
Pierwsze
wrażenie
.
Zwróć uwagę na kompetencje pracowników oraz sposób udzielania odpowiedzi na Twoje pytania i wątpliwości. Pozwoli to już w pierwszym kroku na odsianie firm, które nie spełnią należytych standardów podczas realizacji badania. Nie bój się pytać! Pamiętaj, że ty masz prawo nie wiedzieć, natomiast firma ma obowiązek Ci powiedzieć.
Specjalizacja
.
Na sposób realizacji badania w głównej mierze ma wpływ doświadczenie w realizacji badań przez zgrany zespół ekspertów. Profesjonalna agencja badawcza powinna posiadać interdyscyplinarny zespół, w skład którego powinni wchodzić zarówno badacze, jak i analitycy czy inżynierzy z różnych branż.
Brief
Badawczy
.
Powinieneś otrzymać sprecyzowany dokument zawierający specyfikę badania oraz jej branży. Zawierać również powinien wskazanie celów badawczych. Dzięki briefowi firma badawcza będzie znała Twój pogląd odnośnie badania, co pozwoli wam finalnie ustalić szczegółowe warunki realizacji projektu badawczego.
Harmonogram
.
Ścisła realizacja harmonogramu oraz określenie kamieni milowych (kluczowych etapów projektu) to podstawa realizacji każdego przedsięwzięcia. Otrzymując atrakcyjny deadline rozważ czy wybrana agencja badawcza podoła ustalonym warunkom współpracy.
Warianty
wyceny
.
Potrzeby i możliwości są różne. Profesjonalna oferta badawcza powinna zawierać kilka wariantów, w szczególności różne wielkości próby i proponowanych metod badawczych. Dzięki czemu dobierzesz wariant zgodny z swoimi potrzebami i możliwościami finansowymi.
Dlaczego warto wybrać Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat®?
Korzystanie z usług Centrów Badawczo-Rozwojowych (CBR) również niesie ze sobą wiele zalet. Po pierwsze, CBR często łączą w sobie ekspertyzę naukową z praktycznym podejściem do rozwoju i badania nowych rozwiązań. Dzięki temu przedsiębiorstwa mogą skorzystać z najnowszych osiągnięć technologicznych i naukowych, co może przekładać się na innowacyjność i konkurencyjność na rynku. Ponadto, CBR często prowadzą badania interdyscyplinarne, co pozwala na tworzenie rozwiązań, które wykraczają poza tradycyjne ramy myślenia. Współpraca z CBR może również prowadzić do zdobycia wsparcia finansowego na projekty badawczo-rozwojowe, co może być kluczowe dla rozwoju nowych produktów i usług. Warto więc zastanowić się nad wyborem sprawdzonego przedsiębiorstwa specjalizującego się w badaniach, aby skorzystać z ich wiedzy, doświadczenia i możliwości.
- Ogromną siłą Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat są ludzie. Pracujemy w zespołach interdyscyplinarnych i dzięki temu mamy szerokie spojrzenie na rozpatrywany problem badawczy. Poza tym jako agencja zatrudniająca różnych specjalistów, jesteśmy w dużej mierze samowystarczalni, co znacznie przyśpiesza realizację projektów jak i wpływa pozytywnie na ich jakość – podsumowuje dr Monika Jaremków - dyrektor ds. B+R w Centrum Badawczo-Rozwojowym Biostat.
Czytaj więcej o badaniach marketingowych →