W badaniach elastyczności cenowej w firmie Biostat stosowane są zwłaszcza takie metody jak:
Metoda pozwala określić oczekiwany przez klientów poziom ceny produktu i polega na zadaniu respondentom czterech następujących pytań w odniesieniu do konkretnych produktów:
Opiera się na założeniu, że cena produktu stanowi odzwierciedlenie jego jakości. Możliwa do zastosowania badania cen istniejących produktów oraz produktów innowacyjnych. Pomaga w pozycjonowaniu produktu i doborze strategii marketingowej w odniesieniu do oczekiwanej przez klientów ceny. Nie pozwala przewidzieć przyszłych zachowań konsumentów w związku z dokonaniem zmiany ceny.
Polega na zadawaniu konsumentom pytań o prawdopodobieństwo zakupu wybranego produktu przy określonych wariantach cenowych. W przypadku pozytywnej oceny prawdopodobieństwa zakupu produktu przy określonym wariancie cenowym – konsumentom zadawane są pytania o prawdopodobieństwo zakupu z wykorzystaniem wariantu z wyższą ceną; w przypadku negatywnej oceny – kolejne pytania dotyczą prawdopodobieństwa zakupu z wykorzystaniem wariantów odnoszących się do niższych cen.
Opiera się na założeniu, że cena produktu stanowi odzwierciedlenie jego jakości. Możliwa do zastosowania badania cen istniejących produktów oraz produktów innowacyjnych. Pomaga w pozycjonowaniu produktu i doborze strategii marketingowej w odniesieniu do oczekiwanej przez klientów ceny. Nie pozwala przewidzieć przyszłych zachowań konsumentów w związku z dokonaniem zmiany ceny.
Brand Price Trade-Off to uproszczona wersja badań Conjoint. W badaniach BPTO brane są pod uwagę jedynie takie cechy produktu jak marka i cena. Respondent dokonuje wyboru produktu z listy podobnych produktów różnych marek oraz w różnym zakresie cenowym, przy czym cena badanego produktu jest – na pierwszym etapie badania – najniższa. W kolejnych etapach badania respondentowi przedstawiana jest ta sama lista produktów, z takimi samymi cenami, za wyjątkiem ceny badanego produktu, która wzrasta w odniesieniu do ceny z pierwszego etapu. Badania powtarzane są do momentu, kiedy respondent osiągnie najwyższą cenę lub zrezygnuje z zakupu.
Badanie może zostać wykonane na:
Najczęściej zadawane pytania.