Asystent pacjenta. Kolejne rozwiązanie w Medfile oparte na AI
Asystent Pacjenta to kolejne po Drug Assitant rozwiązanie w Medfile oparte o technologię AI. Dzięki tej funkcji pacjent otrzymuje na czacie pełne wsparcie w procesie wyszukiwania lekarza lub specjalisty oraz rejestracji wizyty.
W Medfile konsekwentnie wdrażamy rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję. Od jakiegoś czasu lekarze w aplikacji Medfile mają do dyspozycji funkcję Drug Assistant, która wspiera medyków w procesie doboru leków i wystawiania e-recepty.
Teraz oddajemy do dyspozycji odwiedzających serwis Medfile.pl funkcję Asystent Pacjenta. AP to czat oparty o rozwiązania AI, który pomaga pacjentowi we właściwym określeniu potrzeb i dolegliwości, a w ślad za tym wyszukania odpowiedniego lekarza lub specjalisty i umówienia wizyty w gabinecie lub konsultacji online.
Innymi słowy, dzięki wsparciu Asystenta Pacjenta, pacjent nie musi wiedzieć jak nazywa się jego dolegliwość ani jaki specjalista może mu pomóc. Wystarczy, że w prosty sposób opisze swoje objawy – np. „boli mnie ramię”. Następnie czat poprowadzi pacjenta krok po kroku, by wybrać właściwego specjalistę, znaleźć wolny termin i zarezerwować albo wizytę w gabinecie, albo konsultacje online –
Rafał Piszczek – Prezes Zarządu Biostatu zapowiada, Drug Assistant i Asystent Pacjenta to dopiero początek wdrożeń rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję.
Rozwiązania oparte na AI i machine learning stają się w służbie zdrowia codziennością. Dzięki ich zastosowaniu w takich aplikacjach jak Medfile, placówki medyczne są lepiej zarządzane, a pacjenci łatwiejszy dostęp do usług medycznych. W następnych tygodniach w naszych aplikacjach pojawia się kolejne funkcjonalności, które usprawnią pracę lekarzy i specjalistów