Aktualności

BioStat® Centrum
Badawczo-Rozwojowe

2025 2024 2023 2022 2021 starsze
Nowy serwis z ofertami pracy dla lekarzy
11
Marzec
2025
Nowy serwis z ofertami pracy dla lekarzy
Praca.medfile.pl to nowy serwis z ofertami pracy dla lekarzy i personelu medycznego uruchomiony w ramach naszej...
Asystent pacjenta. Kolejne rozwiązanie w Medfile oparte na AI
06
Luty
2025
Asystent pacjenta. Kolejne rozwiązanie w Medfile oparte na AI
Asystent Pacjenta to kolejne po Drug Assitant rozwiązanie w Medfile oparte o technologię AI. Dzięki tej funkcji pacje...
6 mln odbiorców serwisów medycznych Medfile i HaloDoctor
08
Styczeń
2025
6 mln odbiorców serwisów medycznych Medfile i HaloDoctor
Prawie 6 milionów unikalnych użytkowników odwiedziło wydawane przez Biostat serwisy zdrowotne Med...
02
October
2024
02
paź
2024

Badanie Biostatu dla SARE: raport o programach lojalnościowych

Badanie Biostatu dla SARE: raport o programach lojalnościowych

 

SARE, marka należąca do Digitree Group, przygotowała raport dotyczący preferencji konsumenckich w komunikacji programów lojalnościowych w Polsce. Liczący 500 stron dokument oferuje szczegółowe analizy, praktyczne wskazówki oraz insighty, które odkrywają prawdziwe oczekiwania i motywacje klientów wobec programów lojalnościowych. Podstawą do sporządzenia raportu było badanie wykonane przez Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat.

 

W ramach przeprowadzonego przez Biostat badania, zbadane zostały preferencje czterech tysięcy konsumentów. Metoda zbierania danych opierała się na technice CAWI (Computer-Assisted Web Interviewing), dzięki czemu ankieta była dostępna online dla respondentów. Taka forma pozwoliła na efektywne zbieranie danych od szerokiej i zróżnicowanej grupy uczestników.

 

Próba badawcza została skonstruowana na podstawie warstwowania demograficznego, odzwierciedlając kluczowe parametry populacji polskich konsumentów, co zwiększa reprezentatywność wyników.

 

W efekcie powstały gotowe do wdrożenia wskazówki, które pomogą firmom poprawić zaangażowanie i zbudować silną bazę lojalnych klientów.

 

Raport odpowiada na kluczowe pytania, takie jak:

  • Co motywuje klientów do uczestnictwa w programach lojalnościowych?
  • Jakie branże prowadzą najskuteczniejsze programy?
  • Które elementy programów są najważniejsze dla różnych grup demograficznych?
  • Jakie są preferencje klientów dotyczące mechanizmów nagradzania?
  • Jak programy lojalnościowe wpływają na decyzje zakupowe i nawyki konsumentów?

 

Rafał Piszczek  - prezes zarządu Biostatu komentuje wyniki badania:

 

Z programów lojalnościowych korzysta dziewięciu na dziesięciu ankietowanych, dodając, że robią to bardzo często lub często. To ulubiona przez konsumentów forma wyrażenia lojalności wobec marki, oparta o zasadę wzajemności. Najchętniej wybierają sektory, w których mogą liczyć na zniżki, punkty i specjalne oferty. Klienci chcą być docenieni w zamian za ich aktywność i przywiązanie. Co ciekawe, większym zainteresowaniem cieszą się w pierwszej kolejności programy lojalnościowe związane z produktami i usługami o charakterze konsumpcyjnym. Klienci oczekują nagrody „tu i teraz”, konkretnej i jednoznacznie opisanej. Im korzyści dalej odłożone w czasie, tym mniejsze zainteresowanie programami lojalnościowymi
– ocenia Rafał Piszczek, prezes Biostat

 

Zdaniem Wiktora Mazura, autora raportu i członka zarządu Digitree Group, efektywne strategie omnichannel stały się nie tylko zaleceniem, ale wręcz wymogiem w „byciu na łączach” z klientem.

 

Nasze badanie nie tylko dokumentuje ten proces transformacji, ale pokazuje także, w jaki sposób organizacje powinny skutecznie wdrażać nowe i efektywne podejścia. Celem jest zawsze przekraczanie oczekiwań klientów i przekształcanie biernej postawy w aktywną lojalność
– podsumowuje Wiktora Mazur, autora raportu i członka zarządu Digitree Group

 

Pełen raport można pobrać ze strony https://digi.eco/inf_press_raport