SARE, marka należąca do Digitree Group, przygotowała raport dotyczący preferencji konsumenckich w komunikacji programów lojalnościowych w Polsce. Liczący 500 stron dokument oferuje szczegółowe analizy, praktyczne wskazówki oraz insighty, które odkrywają prawdziwe oczekiwania i motywacje klientów wobec programów lojalnościowych. Podstawą do sporządzenia raportu było badanie wykonane przez Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat.
W ramach przeprowadzonego przez Biostat badania, zbadane zostały preferencje czterech tysięcy konsumentów. Metoda zbierania danych opierała się na technice CAWI (Computer-Assisted Web Interviewing), dzięki czemu ankieta była dostępna online dla respondentów. Taka forma pozwoliła na efektywne zbieranie danych od szerokiej i zróżnicowanej grupy uczestników.
Próba badawcza została skonstruowana na podstawie warstwowania demograficznego, odzwierciedlając kluczowe parametry populacji polskich konsumentów, co zwiększa reprezentatywność wyników.
W efekcie powstały gotowe do wdrożenia wskazówki, które pomogą firmom poprawić zaangażowanie i zbudować silną bazę lojalnych klientów.
Raport odpowiada na kluczowe pytania, takie jak:
-
Co motywuje klientów do uczestnictwa w programach lojalnościowych?
-
Jakie branże prowadzą najskuteczniejsze programy?
-
Które elementy programów są najważniejsze dla różnych grup demograficznych?
-
Jakie są preferencje klientów dotyczące mechanizmów nagradzania?
-
Jak programy lojalnościowe wpływają na decyzje zakupowe i nawyki konsumentów?
Rafał Piszczek - prezes zarządu Biostatu komentuje wyniki badania:
Z programów lojalnościowych korzysta dziewięciu na dziesięciu ankietowanych, dodając, że robią to bardzo często lub często. To ulubiona przez konsumentów forma wyrażenia lojalności wobec marki, oparta o zasadę wzajemności. Najchętniej wybierają sektory, w których mogą liczyć na zniżki, punkty i specjalne oferty. Klienci chcą być docenieni w zamian za ich aktywność i przywiązanie. Co ciekawe, większym zainteresowaniem cieszą się w pierwszej kolejności programy lojalnościowe związane z produktami i usługami o charakterze konsumpcyjnym. Klienci oczekują nagrody „tu i teraz”, konkretnej i jednoznacznie opisanej. Im korzyści dalej odłożone w czasie, tym mniejsze zainteresowanie programami lojalnościowymi
– ocenia prezes Rafał Piszczek.
Zdaniem Wiktora Mazura, autora raportu i członka zarządu Digitree Group, efektywne strategie omnichannel stały się nie tylko zaleceniem, ale wręcz wymogiem w „byciu na łączach” z klientem.
Nasze badanie nie tylko dokumentuje ten proces transformacji, ale pokazuje także, w jaki sposób organizacje powinny skutecznie wdrażać nowe i efektywne podejścia. Celem jest zawsze przekraczanie oczekiwań klientów i przekształcanie biernej postawy w aktywną lojalność
– podsumowuje
Pełen raport można pobrać ze strony https://digi.eco/inf_press_raport