Koszyk Onetu to wspólne przedsięwzięcie Centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat® i Grupy Onet SA, które dostarcza czytelnikom wiodącego portalu internetowego informacji o zmianach na rynku detalicznym. Koszyk Onetu tworzą produkty zaspokajające podstawowe potrzeby życiowe przeciętnego polskiego konsumenta. BioStat prowadzi comiesięczny przegląd cen w największych ogólnopolskich sieciach, śledząc zmiany i wskazując najwyższe i najniższe ceny w kilkunastu kategoriach produktowych. Efekty pracy ankieterów, działających we wszystkich województwach, prezentowane są w formie infografik, z uwzględnieniem promocji oraz całkowitego kosztu koszyka.
Wyniki kwietniowego badania, komentuje Rafał Piszczek, Prezes Centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat®:
"Koszyki najtańszy i najdroższy różnią się cenami aż o jedną trzecią. Przy uwzględnieniu promocji średnio jednorazowe zakupy były w kwietniu tańsze o niecałe dwa złote. Ma to związek z polityką cenową i asortymentem sklepów, w których robione były zakupy, a także z promocjami w okresie, kiedy prowadzone było badanie. Na całkowity koszt zakupów znacząco wpłynąć może cena pojedynczych produktów. Obserwowaliśmy na przykład zarówno silną konkurencję cenową, jak i dysproporcje w cenach drobiu, sera czy wędlin, ale również oleju i nabiału. Promocje nie tylko przyciągają uwagę, nawet jeżeli obniżki są symboliczne, lecz sprawiają, że klienci wracają, licząc na tańsze codzienne zakupy i mniejszą sumę wydatków w ciągu miesiąca."
Artykuł na Onet.pl