Aktualności

BioStat® Centrum
Badawczo-Rozwojowe

2025 2024 2023 2022 2021 starsze
6 mln odbiorców serwisów medycznych Medfile i HaloDoctor
08
Styczeń
2025
6 mln odbiorców serwisów medycznych Medfile i HaloDoctor
Prawie 6 milionów unikalnych użytkowników odwiedziło wydawane przez Biostat serwisy zdrowotne Med...
17
December
2024
17
gru
2024

Obraz handlowca w oczach Polaków. Jest raport do pobrania

Obraz handlowca w oczach Polaków. Jest raport do pobrania

 

Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat zrealizowało przy współpracy z firmą konsultingową GBBC  badanie postrzegania zawodu handlowca w oczach Polaków. Powstał raport z badania, który teraz mogą za darmo pobrać wszyscy zainteresowani.

 

Badanie to jeden z efektów trwającej  od 2 lat współpracy między Biostat a GBBC. Sondaż został zrealizowany na reprezentatywnej grupie 1067 dorosłych Polaków przy użyciu metody CAWI.

 

W ramach przeprowadzonego badania zadaliśmy respondentom szereg istotnych pytań, takich jak:

  • Jakie uczucia pojawiają się u Ciebie podczas rozmów z handlowcem lub sprzedawcą?
  • Czy masz przekonanie, że handlowcy są szczerzy?
  • Czy sądzisz, że praca w zawodzie handlowca nie budzi uznania?
  • Na ile chętnie poleciłbyś swoim znajomym lub rodzinie podjęcie pracy na stanowisku handlowca?
  • Czy podczas rozmów z przedstawicielami handlowymi zachowujesz ostrożność?

 

> Oferta badań marketingowych Biostatu

 

Z raportu dowiesz się jednak znacznie więcej, m.in.:

  • W jakich sytuacjach Polacy najczęściej spotykają się z handlowcami?
  • Jak Polacy postrzegają zawód handlowca – czy uznają go za prestiżowy i szanowany?
  • Czy rozmowy z handlowcami wywołują u Polaków częściej pozytywne emocje, takie jak radość, czy raczej negatywne, np. złość?
  • Jakie podejście powinni przyjmować handlowcy, by unikać umacniania niekorzystnych stereotypów związanych z ich profesją?

 

Stosunek Polaków do handlowców jest – delikatnie mówiąc - ambiwalentny. Z przeprowadzonego badania wynika, że z jednej strony handlowcy w oczach Polaków są terminowi, znają produkty, które oferują i starają się oferować klientom optymalne rozwiązania (uważa tak 74% badanych). Z drugiej zaś strony, tyle samo respondentów twierdzi, że handlowców interesuje jedynie sprzedaż, a tylko 51,5% ankietowanych ocenia, że sprzedawcy są prawdomówni. Mamy więc spory rozdźwięk w postrzeganiu handlowców w polskim społeczeństwie
– komentuje część wniosków z badania Rafał Piszczek - Prezes Zarządu Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat.

 

Teraz raport z badania jest do pobrania całkowicie za darmo tutaj.