Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat zrealizowało przy współpracy z firmą konsultingową GBBC badanie postrzegania zawodu handlowca w oczach Polaków. Powstał raport z badania, który teraz mogą za darmo pobrać wszyscy zainteresowani.
Badanie to jeden z efektów trwającej od 2 lat współpracy między Biostat a GBBC. Sondaż został zrealizowany na reprezentatywnej grupie 1067 dorosłych Polaków przy użyciu metody CAWI.
W ramach przeprowadzonego badania zadaliśmy respondentom szereg istotnych pytań, takich jak:
-
Jakie uczucia pojawiają się u Ciebie podczas rozmów z handlowcem lub sprzedawcą?
-
Czy masz przekonanie, że handlowcy są szczerzy?
-
Czy sądzisz, że praca w zawodzie handlowca nie budzi uznania?
-
Na ile chętnie poleciłbyś swoim znajomym lub rodzinie podjęcie pracy na stanowisku handlowca?
-
Czy podczas rozmów z przedstawicielami handlowymi zachowujesz ostrożność?
-
W jakich sytuacjach Polacy najczęściej spotykają się z handlowcami?
-
Jak Polacy postrzegają zawód handlowca – czy uznają go za prestiżowy i szanowany?
-
Czy rozmowy z handlowcami wywołują u Polaków częściej pozytywne emocje, takie jak radość, czy raczej negatywne, np. złość?
-
Jakie podejście powinni przyjmować handlowcy, by unikać umacniania niekorzystnych stereotypów związanych z ich profesją?
Stosunek Polaków do handlowców jest – delikatnie mówiąc - ambiwalentny. Z przeprowadzonego badania wynika, że z jednej strony handlowcy w oczach Polaków są terminowi, znają produkty, które oferują i starają się oferować klientom optymalne rozwiązania (uważa tak 74% badanych). Z drugiej zaś strony, tyle samo respondentów twierdzi, że handlowców interesuje jedynie sprzedaż, a tylko 51,5% ankietowanych ocenia, że sprzedawcy są prawdomówni. Mamy więc spory rozdźwięk w postrzeganiu handlowców w polskim społeczeństwie
– komentuje część wniosków z badania Rafał Piszczek - Prezes Zarządu Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat.
Teraz raport z badania jest do pobrania całkowicie za darmo tutaj.