Respondenci, którzy do tej pory nie korzystali z usług telemedycyny zostali zapytani, z czego wynika ich brak doświadczeń w tym obszarze. Podczas tej edycji badania najczęściej wskazywano na brak wiedzy na temat sposobów korzystania z usług w takiej formie – 38,0% wskazań. Więcej niż co czwarty z badanej grupy nie dopuszcza takiej formy opieki, bo nie ufa telemedycynie, preferuje kontakt osobisty z lekarzem. O braku możliwości realizacji tego typu świadczeń przez odwiedzaną przez nich placówkę wspomniało nieco mniej, bo 25,4% respondentów badanej grupy. Dwa lata temu był to natomiast najczęściej wskazywany powód niekorzystania z usług telemedycznych. Odpowiedź tę wskazał uprzednio co trzeci z badanych. Podczas pierwszej edycji badania znacznie mniejszy odsetek dotyczył natomiast tych respondentów, którzy nie wiedzą jak korzystać z usług telemedycznych.
Realizacja badania:
2019.07.01
Dr Monika Jaremków
Dyrektor ds. B+R
Tel.: (+48) 534 702 007
badania@biostat.com.pl