Wyniki badania pokazują, że jedynie 6,8% uczestników badania choć raz sięgnęło dotychczas po usługi telemedyczne. Wyraźnie większy odsetek osób (powyżej 10%), które skorzystały w przeszłości z usług telemedycznych został otrzymany wśród badanych z województw podlaskiego i wielkopolskiego. Z kolei wśród grup wiekowych, najczęstszymi konsumentami usług telemedycznych były osoby do 24 roku życia.
Głównym ograniczeniem w korzystaniu z telemedycyny jest brak oferty w tym zakresie (33,5% wskazań). Co piąty badany podkreślił, że nie korzystał do tej pory z telemedycyny ponieważ preferuje osobisty kontakt z lekarzem (26,5% przypadków) lub że nie wie jak skorzystać z takiej formy świadczenia usług medycznych (26,2% przypadków). Z kolei czynnikiem najczęściej skłaniającym do skorzystania z usług telemedycznych była sugestia lekarza (35,3% spośród badanych, którzy choć raz skorzystali tego rodzaju usług).
Najczęściej wykorzystywaną przez Polaków formą telemedycyny jest tzw. telediagnostyka, czyli usługa sprowadzająca się do wystawienia diagnozy na podstawie danych medycznych przesłanych do lekarza za pomocą sieci teleinformatycznych (41,2% wskazań ogółu korzystających z telemedycyny). Po telemonitoring, telekonsultacje, a także teleoperacje i telerehabilitacje sięgano wyraźnie rzadziej. Z kolei jako „inną formę” stosowanej dotychczas telemedycyny jednostkowo wskazano uzyskiwanie porad za pośrednictwem portalu medycznego.
Korzystający z telemedycyny najczęściej zgłaszali się tą drogą po pomoc do internisty (1/4 uzyskanych wskazań). Z usług farmaceuty i kardiologa korzystało za pośrednictwem telemedycyny po 11,8% badanych, zaś z pomocy dermatologa, dietetyka i pielęgniarki - po 8,8% respondentów. Spośród innych, nie wyliczonych specjalizacji badani jednostkowo wyliczali z kolei usługi endokrynologa, lekarza medycyny rodzinnej i rehabilitanta.
Usługi telemedyczne, z których do tej pory mieli okazje skorzystać badani były stosunkowo dobrze oceniane - korzystnie oceniło 42,6% zapytanych, zaś 36,8% korzystających z telemedycyny zaopiniowało pozyskane wsparcie zdecydowanie pozytywnie. Co warto podkreślić, nie odnotowano żadnych ocen zdecydowanie negatywnych.
Połowa korzystających z telemedycyny badanych uznała, że jej najistotniejszą zaletę stanowi możliwość łatwej i szybkiej zdalnej diagnostyki pacjenta. Co warte podkreślenia, uznawano ją za najważniejszy walor usług telemedycznych zarówno we wszystkich grupach wiekowych, jak i niezależnie od płci osoby badanej. Z kolei za największą wadę telemedycyny uznano brak możliwości osobistego kontaktu lekarza z pacjentem (zdanie 39,7% badanych, którzy korzystali z usług telemedycznych).