Większość Polaków (56,5%) w ogóle nie spotkała się z pojęciem „telemedycyny” - było to dla nich nowe zagadnienie, stąd dla celów kontynuacji badania respondentom tym przedłożono jego skrótową definicję. Pozostali badani zadeklarowali znajomość terminu „telemedycyna” (43,5%), jednak tylko część z nich (11,0%) była w stanie spontanicznie je zdefiniować. Badani, którzy zdecydowali się na zdefiniowanie tego pojęcia, najczęściej określali je jako „medycyna na odległość” (51,8%)
Porównując znajomość pojęcia „telemedycyna” ze względu na wartości zmiennych społeczno-demograficznych, okazało się, że najwyższą znajomością, zarówno deklaratywną jak i definicyjną, w swoich kategoriach wykazali się mieszkańcy miast nie przekraczających 20 tysięcy mieszkańców (znajomość terminu zadeklarowało 51%, z czego 11,8% podało definicję), mężczyźni (50,2% i 11,7%) oraz osoby z przedziału wiekowego 50-59 lat (47,1% i 7,6%). Wśród mieszkańców różnych województw najczęściej znajomość terminu „telemedycyna” podawali mieszkańcy województwa lubuskiego (62,9%), jednak rzadziej definiowali to pojęcie (zrobiło to 14,8% mieszkańców tego województwa), niż ci spośród badanych, którzy zamieszkiwali województwo zachodniopomorskie (16,3%) lub opolskie (19,2%).
Większość respondentów nie dysponowała odpowiednią wiedzą na temat znajomości praw pacjenta w zakresie korzystania z usług telemedycznych (praw tych raczej nie zna aż 41,5% badanych, zaś zdecydowanie nie kojarzy ich prawie co trzeci uczestnik badania).
Partnerem badania jest platforma telemedyczna HaloDoctor.pl – konsultacje lekarskie online, e-recepta, e-zwolnienie lekarskie i tabletka dzień po