Skuteczność działań w zmiennym otoczeniu rynkowym warunkowana jest znajomością bieżących preferencji, postaw i opinii konsumentów, a także wiedzą, jak aspekty te kształtują się w czasie. Długofalowy monitoring rynkowych procesów i zjawisk sprzyja ocenie działań już podejmowanych, jak i opracowaniu strategii działań przyszłych. Nie bez znaczenia z punktu widzenia skuteczności projektowanych rozwiązań jest tu również fakt śledzenia tego, jak zmieniają się interesujące nas zjawiska i czym zmiany te są warunkowane.
Jedną z form pomiaru zachowań konsumentów w dłuższej perspektywie czasowej stanowią między innymi badania trackingowe (tracking analysis). Ten typ badań rynku sprowadza się do cyklicznych, równomiernie rozłożonych w czasie, pomiarów - każdy z nich realizowany jest w oparciu o tę samą metodologię i narzędzie badawcze oraz obejmuje reprezentatywne odrębnie dobierane do każdego etapu próby badawcze. Rozwiązanie takie pozwala na porównywalność wskazań, a jednocześnie zapobiega skutkom seryjnego zadawania tych samych pytań każdemu z badanych - znużeniu/irytacji respondentów czy oddziaływania na brzmienie ich przyszłych odpowiedzi.
Zapraszamy do skorzystania z naszych usług w zakresie trackingowego badania rynku!
Z wykorzystaniem metody trackingowej zrealizujemy dla Państwa między innymi:
- pomiar skuteczności aktualnie wdrażanej kampanii reklamowej i komunikacji marketingowej;
- analizę kondycji marek w ujęciu długofalowym - ich świadomości i rozpoznawalności;
- monitoring stopnia wykorzystywania mediów - oglądalności telewizji, słuchalności radia, czytelności prasy;
- analizę zmienności preferencji konsumenckich, opinii na temat produktu, satysfakcji z zakupu i skłonności do stosowania danego produktu.
Nasza oferta badawcza zapewnia:
- cykliczne monitorowanie zmian w czasie zadanych zjawisk/procesów rynkowych - pomiar w cyklu tygodniowym/miesięcznym/kwartalnym;
- zastosowanie sprawdzonej ilościowej metodologii badawczej (CATI, CAWI, PAPI);
- cykliczny pomiar przy użyciu jednego narzędzia - na życzenia istnieje możliwość modyfikacji pytań;
- reprezentatywność próby w każdym cyklu badania (przy osobnym doborze każdej z prób);
- karencyjność w doborze próby (karencje kwartalne lub półroczne);
- opracowanie zbiorczego raportu końcowego oraz raportów cząstkowych/międzyokresowych.