Kampanię wizerunkową „Po pierwsze farmaceuta” zainaugurowała oficjalnie 11 kwietnia 2019 roku w Warszawie Naczelna Izba Aptekarska.
Podstawą działań wizerunkowych są wyniki badań, które przeprowadziliśmy na zlecenie Naczelnej Izby Aptekarskiej (NIA) i Fundacji Aflofarm, która jest współorganizatorem kampanii. Jak podkreśla Elżbieta Piotrowska-Rutkowska, prezes NIA: to pierwsza tak szeroko zakrojona ogólnopolska kampania promująca farmaceutów....
W styczniu 2019 roku zbadaliśmy relacje pomiędzy farmaceutami i pacjentami w Polsce oraz to, w jaki sposób postrzegany jest zawód farmaceuty. Wyniki badania zamieszczono w raporcie „Farmaceuta w Polsce. Ogólnopolskie badania wizerunkowe”.
Do najważniejszych wniosków z badania, należą wysoki 90% poziom zaufania do farmaceuty ze strony pacjentów oraz potrzeba upowszechnienia wśród pacjentów wiedzy o tym, że mogą, a wręcz powinni korzystać z fachowej wiedzy farmaceutów na temat leków dostępnych w aptece. W ramach kampanii opowiemy pacjentom, czym jeszcze, poza sprzedażą konkretnego leku, może im pomóc farmaceuta – wyjaśnia Tomasz Furman, prezes zarządu Fundacji Alfofarm.
Celem kampanii jest również promowanie idei wprowadzenia w Polsce opieki farmaceutycznej.
Z raportem „Farmaceuta w Polsce. Ogólnopolskie badania wizerunkowe” można zapoznać się na stronie http://popierwszefarmaceuta.pl/