Okresowa ocena pracowników.
Okresowa ocena pracowników.
Najważniejszym zasobem każdej organizacji są jej pracownicy. Każde przedsiębiorstwo, aby móc się rozwijać i osiągać swoje cele, potrzebuje kompetentnych, zaangażowanych i zmotywowanych pracowników. Dlatego też, tak ważne jest rozpoznanie mocnych i słabych stron pracowników, ocena ich kompetencji i predyspozycji, a także wprowadzenie systemu motywacyjnego. Powszechnie stosowanym narzędziem umożliwiającym osiągniecie tych celów, jest systematyczna okresowa ocena pracowników.
Przeprowadzanie okresowej oceny pracownikóww organizacji umożliwia:
- rozpoznanie silnych i słabych stron pracowników,
- utworzenie systemu motywacyjnego opartego
- wytyczenie indywidualnych ścieżek kariery pracowników w zależności od ich umiejętności predyspozycji,
- wytyczenie pracownikom jasnych i mierzalnych celów do osiągnięcia w okresie pomiędzy kolejnymi ocenami,
- określenie niewykorzystanego potencjału przedsiębiorstwa oraz utworzenie całościowego planu rozwoju firmy.
Dobrze utworzony system okresowej oceny pracowniczej oraz umiejętne jego wdrożenie niesie ze sobą korzyści zarówno dla firmy, kadry menadżerskiej, jak i dla samych pracowników. Najważniejsze korzyści płynące z badania, to poznanie predyspozycji swojego zespołu, co ułatwi organizacje pracy, jak również przyczyni się do poprawy stosunków z pracownikami, poprzez wyeliminowanie u podwładnych poczucia nierównego traktowania. Korzyścią dla całej organizacji, jest wzrost motywacji i zaangażowania pracowników, co niesie za sobą poprawę jakości usług oraz szybszy wzrost wartości przedsiębiorstwa.
Przebieg badania.
- Wyznaczenie celów jakie ma zapewni wdrożenie SOP
- Utworzenie mapy oceny (kto kogo ocenia)
- Stworzenie harmonogramu, dokładny opis przebiegu badania
- określenie kluczowych kompetencji dla poszczególnych stanowisk
- budowa kwestionariuszy
- przekazanie wczestnikom materiałów z instrukcją jak dokonywać oceny
- zapoznanie wszystkich pracowników z celami oceny oraz dokładym przebiegiem procesu
- przeprowadzenie badania pilotażowego
- sporządzenie raportów indywidualnych
- sporządzenie raportów grupowych
- Ocena rezultatów badania
- wyznaczenie celów indywidualnych
- określenie konsekwencji osiągnięcia oraz nieosiągnięcia celów
Przebieg badania.
- Wyznaczenie celów jakie ma zapewni wdrożenie SOP
- Utworzenie mapy oceny (kto kogo ocenia)
- Stworzenie harmonogramu, dokładny opis przebiegu badania
- przeprowadzenie badania pilotażowego
- sporządzenie raportów indywidualnych
- sporządzenie raportów grupowych
- określenie kluczowych kompetencji dla poszczególnych stanowisk
- budowa kwestionariuszy
- Ocena rezultatów badania
- wyznaczenie celów indywidualnych
- określenie konsekwencji osiągnięcia oraz nieosiągnięcia celów
- przekazanie wczestnikom materiałów z instrukcją jak dokonywać oceny
- zapoznanie wszystkich pracowników z celami oceny oraz dokładym przebiegiem procesu
Nasza firma oferuje kompleksowe usługi obejmujące wszystkie elementy procesu wdrażania systemu, jak również możliwość długofalowej współpracy obejmującej udostępnienie informatycznych narzędzi do przeprowadzania okresowych ocen, sporządzania raportów z przeprowadzonych ocen oraz badania satysfakcji pracowników. Zarówno ofertę świadczonych usług jak i narzędzia (tj. kwestionariusze ocen) przegotowujemy indywidualnie zgodnie z preferencjami i potrzebami każdego klienta. Pozwala to na ich dostosowanie do specyficznych potrzeb każdej organizacji.
Najczęściej zadawane pytania.
- Kwalifikacyjne,
- Efektywnościowe,
- Osobowościowe,
- Behawioralne.
- Możliwość prowadzenia badania równolegle w wielu lokalizacjach,
- Optymalizacja oraz skrócenie czasu realizacji badania,
- Poprawa jakości oraz dokładności danych,
- Efektywna oraz intuicyjna analiza danych.