Jak Polki postrzegają swoją przedsiębiorczość? Jaka jest ich gotowość do podejmowania działalności gospodarczej? Co powstrzymuje kobiety przed założeniem własnej firmy? To zagadnienia będące tematem najnowszego sondażu zrealizowanego przez Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat® dla ABC Zdrowie – WP.pl.
Sondaż „Przedsiębiorcze Polki w 2022 roku” został przeprowadzony we współpracy z ABC Zdrowie – WP.pl od 18 do 19 sierpnia 2022 roku przez Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat® metodą CAWI wśród 600 kobiet.
W sondażu przebadano nastawienie do przedsiębiorczości kobiet, będących w różnej sytuacji zawodowej: zarówno pracujących na etacie, na umowach cywilno-prawnych, kontraktach menadżerskich, prowadzących jednoosobową działalność, będących właścicielami spółek oraz bezrobotnych.
Z sondażu wynika, że Polki dość wysoko oceniają swój potencjał i kompetencje w zakresie przedsiębiorczości. Uważają, że nie odbiegają one od zdolności biznesowych mężczyzn, a firmy prowadzone przez kobiety radzą sobie równie dobrze jak przedsiębiorstwa zarządzane przez płeć przeciwną – podsumowuje dr Sebastian Musioł – ekspert ds. metodologii Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat®.
Badanie pokazuje, że kobiety swoją sytuację na rynku oceniają raczej jako trudną. Zdaniem respondentek przedsiębiorcze kobiety powinny być wspierane zarówno przez państwo, jak i całe społeczeństwo.
Jako główne bariery w rozwoju własnej przedsiębiorczości panie wskazały stereotypy związane z brakiem akceptacji społecznej dla przedsiębiorczości kobiet, słabo rozwinięta infrastrukturę opiekuńczo-wychowawczą czy konieczność zapewnienia opieki nad członkiem rodziny – dodaje Sebastian Musioł.
> Zobacz pełne wyniki sondażu „Przedsiębiorcze Polki w 2022 roku”