Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat® zrealizowało badanie preferencji klientów dla firmy Meble Wójcik. Badanie dotyczyło procesu zakupowego mebli kuchennych.
Meble Wójcik to działający od 1986 roku, uznany producent mebli do każdego rodzaju pomieszczeń. Produkty firmy trafiają nie tylko na rynek Polski, ale do 20 innych krajów, w tym do Niemiec, Austrii, Wielkiej Brytanii i Szwajcarii.
W ubiegłym miesiącu przeprowadziliśmy dla Mebli Wójcik badanie, którego celem było sprawdzenie planów, preferencji i decyzji zakupowych Polaków w odniesieniu do mebli kuchennych. Badaniu poddaliśmy 1000 respondentów, którzy są osobami decyzyjnymi w kwestii zakupu i wymiany mebli kuchennych.
- Zbadaliśmy, gdzie Polacy kupują meble kuchenne, jakie miejsca rozważają, a których zupełnie nie biorą pod uwagę i co na to wpływa. Ponadto, dzięki badaniu udało nam się pozyskać informacje, ile Polacy wydali na zakup swoich mebli, jaką kwotę planują wydać przy ich ewentualnej wymianie oraz w jakim horyzoncie czasowym to nastąpi – tłumaczy koordynatorka badania Agnieszka Kurpanik.
Respondenci wskazali na te elementy, które są najistotniejsze przy wyborze mebli. Co więcej, opisali, jak wyglądałaby ich wymarzona kuchnia, wskazali na kolor jej blatów, frontów, styl (angielski, wiejski, skandynawski, nowoczesny itp.) oraz rodzaj uchwytów. Uczestnicy badania określili także, co zmieniliby w ich aktualnej kuchni, co najbardziej ich nie zadowala.
- Badania preferencji mają duże znaczenie dla firm, które są na etapie dokonywania decyzji o rozszerzeniu katalogu produktów lub zmianie dotychczasowej linii produkcyjnej. Badania te pokazują jakie cechy produktu są najbardziej istotne dla odbiorców i jakie formy będą najczęściej wybierane – dodaje Agnieszka Kurpanik.
W ramach badania preferencji można też określić wrażliwość cenową – skłonność badanych do poniesienia kosztu na danym poziomie za określony produkt. Z kolei wnikliwa analiza zgromadzonego materiału badawczego może pokazać, do jakich grup kierować działania marketingowe, aby sprzedaż była najbardziej skuteczna.
Dodajmy, że w ofercie badawczej Biostatu są szeroko pojęte badania marketingowe, badania rynku, badania satysfakcji pracowników czy badania satysfakcji klientów. Firmy oraz pracownicy naukowi mogą korzystać także z serwisu SurvGo. To narzędzie badawcze umożliwia samodzielne zaprojektowanie i realizację badania oraz skorzystanie z bazy ponad 150 tysięcy respondentów panelu Badanie-Opinii.pl.